A rák nem is betegség? – Sinkovics József professzor elmélete

A rák nem biztos, hogy betegségnek tekinthető – állítja dr. Sinkovics József, a Semmelweis Egyetem Orvosi Mikrobiológiai Intézetének alapító tagja. Szerinte egy minden emberben megtalálható ős-DNS felelős a daganatos betegségekért.

A mikrobiológus, immunológus professzor arra (is) alapozza feltevését, hogy ősi, archaikus makromolekulák vizsgálata közben kiderült: évmilliókkal ezelőtt, az első sejtekben a DNS még nem öregedett. Az ősi sejtek értek, szaporodtak, de nem haltak meg. Halhatatlanok voltak, nem következett be náluk apoptózis.

Az évmilliós fejlődés során az ősi gének mutálódtak, elveszítették az örök életet. Ám az elnyomott DNS-ek (leggyakrabban őssejtekben) máig próbálják visszanyerni korábbi állapotukat, amikor korlátlanul szaporodhattak és korlátlan ideig élhettek. Ezen elmélet alapján a rák nem betegség, hanem visszaalakulás, a rák keletkezésének legfőbb okai pedig a különböző fertőző betegségek, gyulladások és epigenetikai tényezők, amelyek bizonyos RNS molekulákon keresztül aktiválják ezeket a “rák-géneket”. A professzor szavaiból kiderült az is, hogy sokkal több rákos betegséget okoznak baktériumok, vírusok, paraziták, gombák, mint gondolnánk. A krónikus fertőzés hatására ugyanis a DNS átalakulásba kezd, és rákos elfajulást okoz. A “friss” rákos sejtek sajnos túljárnak az immunrendszer eszén, így a sejtek szaporodása nem gátolt.

Forrás: www.epigenetika.hu / www.medicalonline.hu,

A kapcslódó video megtekinthető: http://www.medicalonline.hu/tudomany/cikk/a_rak_nem_is_betegseg_

About Pozsgai Nikoletta

Hivatásom az emberek segítése minden lehetséges módon és eszközzel. Mindehhez tanári, természetgyógyászati végzettségeim (életmód tanácsadás-és terápia, kineziológia), tréneri és tanácsadói tapasztalatom adja az alapot, derűs és optimista személyiségem a megtartó erőt, az empátia és szeretet a kommunikációs csatornát:)